End of the first module

20 september 2015 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Het is echt weer tijd voor een nieuwe blog! De laatste blog was nog van augustus namelijk. De afgelopen weken waren dan ook weer helemaal volgepland. Vandaag echt een super leuke spontane dag gehad. Eigenlijk zouden we gewoon eventjes naar de supermarkt gaan. Alleen ik moest nog panty’s hebben dus toen zijn we naar het andere winkelcentrum gereden: ‘’Roosehill’’. Vanaf daar zijn we lekker wezen toeren door Port Alfred. We kwamen echt uit in ‘’the middle of nowhere’’. Echt super tof! Dwars door de bush bush kwamen we uit aan de rivier met uitzicht op mooie bergen. De afgelopen weken bestonden voornamelijk uit heel veel feestjes. Ondertussen drie verjaardagen uitgebreid gevierd en het festival van Port Alfred was vorig weekend:’’The boatraces’’. In Nederland zou het vergelijkbaar zijn met een tentfeest maar het was echt super gezellig. Iedereen was er helemaal vol van en alle mensen van Stenden hadden een overal die we met z’n allen gingen verven. Leuk voor een avondje want die van mij was veel te groot en natuurlijk helemaal smerig na een avondje in zo’n tent. Echt iedereen was er en de muziek was super! Verder zijn we een zondag naar Champaign breakfast geweest. Dat was echt helemaal super, lekker ontbijt met wat bubbels erbij. Er was een zwembad dus daar lagen we lekker met z’n allen en daarna met een safari-truck doorgereden naar zee.
Het weer wordt gelukkig ook steeds beter dus de dagen worden steeds vaker op ‘’Kiddies beach’’ gespendeerd.
Verder voel ik me hier helemaal thuis. Bij C’est la vie, waar we vaak gaan lunchen of koffie drinken, kennen ze ons allemaal al. Iedereen kent elkaar en ik denk ook echt dat ik in het gezelligste huis zit. We koken meestal om beurten en zitten als een echt gezinnetje aan tafel te eten.
Met de projecten gaat het ook erg goed. Vorige week enorme progressie gemaakt.Voor het kinderdagverblijf hebben we dan ook al de vergunning kunnen regelen voor de uitbreiding van het gebouw. Verder moesten we deze week een strategy report en een business development plan inleveren voor ons andere project: Nontobeko sewing. Ook hebben we een logo voor haar ontworpen en opgehaald. Mooi om te zien hoe trots ze was!
De afgelopen week hebben we ons voorbereid op onze komende trip. Morgen vertrekken we via de Garden Route richting Cape Town. We gaan met negen meiden in twee auto’s. De eerste stop zal morgen zijn in Knysna voor twee dagen en daarna rijden we door naar Mosselbay, Hermanus and Franschoek en als eindpunt Cape Town. De hostels zijn al geboekt en ik heb er echt enorm veel zin in! Er staan al veel leuke dingen op de planning maar dat zal ik in m’n volgende blog nader toelichten:)